Ari Raya Pertame!!!






ari raye sebagai isteri orang.. pagi2 tu lepas dah bersiap siap tu aku mintak maaf kat suami aku... kebetulan semalam nye kitorang merajuk antara satu sama lain... heheheh... ngade2.... pastu mintak maaf kat suami aku menangis semahu mahunye... banyak dosa giler kat die... heheheh... suami aku boleh gelak kat aku pulak... heheheh.... sabo je la abg nie tau... kitorang pakai baju mase bertandang kat umah suami mase kawin ari tu... tak payah nak beli lagi... jimat... heheheh....tahun nie raye kat umah aku dulu... hua hua hua!!! pagi raye tu terus pegi umah mak aku... suami pg solat raye dulu... sambil tu aku lepak2 kat umah.... abah aku tak pg solat sbb cirit birit... malam tadi pegi takbir umah orang macam2 die makan.... sian abah... suami balik je dr solat raye terus kitorang sarapan... makan nasik impit, dendeng, kuah kacang, lemang... menu bese utk berhari raye utk keluarge kitorang... cedapnye.... pastu kitorang bersalaman dan bermaafan dengan mama, abah, alang, neksu, dina... akak aku ngan suami die tak sampai lagi mase tu.... adik aku pulak beraye ngan keluarge mertue die dulu.... mane yg ade dulu la...


suami aku keje petang, masuk kul 2 balik kul 9 mlm.. kitorang terus balik beraye kat labu.... raye satu umah je pastu kul 12 pm terus balik umah sbb suami nak keje petang... raye pertame tu tak bape seronok sbb singkat sgt beraye kat kampung memandangkan suami bekerje.... pastu lepas suami gi keje aku duk kat umah atuk aku kat sikamat... duk lepak sampai malam, tunggu suami balik pulak... pakcik aku balik lak dr damansara... borak2 pastu tak lame tu aku pun balik umah sendiri....