Majlis Makan - Makan



wah, kembali lagi aku ke opis... ari isnin ngan selase (6hb dan 7hb) aku cuti.... yeay!!! enjoy... duk rehat2 kat umah.... bersenang lenang kat umah... lagi2 suami keje petang pulak tu... heheheh.... ari ni aku dah mule dgn mood keje.... ;) ari sabtu lepas (raya ke4) aku ade buat makan2 kat umah... aku tak panggil umah terbuka sbb aku buat kecil - kecilan je... jemput keluarge belah aku ngan keluarge belah mertua.... ari jumaat tu aku keje kan, so lepas keje aku pg beli barang2... penat betul dgn berbaju kurung pegi kat tesco tu... kene beli cepat2 sbb malam tu ade jemputan beraye dkt umah alang pulak (akak suami)...


tu pun tak dpt carik daging... carik kat tesco takde, kat giant takde... last2 kate kat suami pegi esoknye pagi2 la... lepas subuh tu kene pegi.... lepas subuh je kitorang pg carik kat pasar ampangan... tgk ade ayam je.. daging belum ade lagi... calibut kitorang pegi kat pasar besar seremban.... dah meriah dah kat situ... cepat2 pg carik daging, dpt la daging batang pinang, beli 2 kilo ngan barang2 yg lain.... pastu cepat balik umah sbb den nak masak nie... hehehe...


balik je umah terus sedia nak masak.... aku bercadang nak masak rendang dendeng (jawa style), kuah kacang, nasik impit, ngan mee sup.... simple je... tgh2 masak tu tak abih2 tgk jam takut tak sempat... tapi nasib baik sempat sbb majlis start kul 2pm... tapi alang dah sampai kul 1230pm... sbb die cam terlupe start pukul bape.. heheheh... dengan aku yg serabai, berpeluh - peluh cpt2 aku pg mandi tukar uniform.. heheheh...


keluarge start dtg dlm kul 2pm sampai kul 6pm... beransur ansur la datang... kalau sekali dtg tak muat umah den do... heheheh.... meriah laaa... ade yg first time dtg umah sewa aku lepas kawin nie... kire nak memperkenalkan diorang ngan umah sewa aku yg tak seberape nie.... aku risau gak kalau makanan tak cukup, aku cakap kat suami aku... die cakap Insya Allah cukup... tgk2 Alhamdullilah la sume nye cukup ade la lebih sket utk sku ngan suami... yg kelakarnye bile sumenye dah balik kan, kitorang dah landing dah kat depan tu, letih giler sgt2... dgn tak cukup tido lagi, akak sebelah yg india tu nak dtg sekeluarge... cepat2 aku pakai tudung balik, suami aku pun aku kejutkan cepat.. hehehehe...


lepas akak tu dah balik terus aku ngan suami aku booommmm tido tak ingat dunia.... dgn tak mandinyeeee sbb letih giler... baru buat kecil kecilan tu... takpe carik pengalaman dulu... heheheh.... gambar pun tak smpt nak amik sbb bz giler, tak teringat langsung pun nak bergambar... tapi aku amik gmbr kuih raye tunjuk aku je la utk tatapan... hehehe...