suamiku domam....

semalam aku letih giler, lepas maghrib je terus aku tertido... dalam kul 930pm baru terbangun, eh ade msg dari suami die kate die dah tak larat dah... rase cam nak tertido je kat atas motor... teruk pulak demam die... aku dah tak tentu arah dah.... risau pulak aku kalau ade ape2 terjadi.... aku terus mandi cepat2, tengah2 mandi aku terdengar suami balik... lepas mandi tu aku nampak die dah berselubung dah kat depan tv... die mengadu sejuknyeeeee.. kat luar ade toto, berselubung die kat dalam tu.... padahal cuace tengah panas giler nie....

terus aku siap2kan suami, kitorang terus pegi klinik... sampai kat klinik dalam kul 1015pm... doktor sampai kul 1030pm la pulak... kene la tunggu, 15 minit cam lame giler, suami aku dah sejuk giler, cam air batu die cakap... bile jumpe je doktor, suami aku terbatuk, bunyi kahak je, doktor tanye ade asma ke, suami aku ade, terus doktor kate batu berkahak nie lagi bahaya dari asma sebab boleh ganggu pernafasan dengan boleh kene jangkitan paru2...

terus doktor suh masuk gas, ade la dalam 5 - 10 minit... die suh sedut gas tu dulu pastu nanti die check balik... aku pun pegangla alat tu... suami aku cam nak tertido dah... ciannye die... dah tu doktor check, dah lega sket pernafasan suami aku, mungkin kahak tu dah cair sket... doktor bagi 4 ubat, 2 ubat pil yang besar giler, 2 lagi ubat air.... pastu MC utk esok ari...

semalam pun aku tido lam kul 2am, sebab jage suami... panas betul badan die, aku letakkan tuala... pagi nie aku bangun, suami kate die nak pegi keje sebab takde orang nak ganti, aku cakap kat die nanti pandai2 la orang hospital tu carik orang.... risau pulak die pasal keje... nie aku pegi keje nie risau pulak die kat umah... :(