derma darah...

pagi tadi aku derma darah, dah lame tak derma... nie second time derma... Hospital Tuanku Jaafar ade buat pemeriksaan kesihatan ngan kempen menderma darah dekat wisma negeri tempat aku keje... so lepas kelas tajwid pagi tadi berkobar - kobar aku pegi...

check bp oke je, kandungan gula tak payah check sebab aku belum masuk 40 tahun n keluarge aku setakat nie takde sejarah kencing manis.... so tak payah la check gule... pastu pegi pulak isi borang untuk menderma darah... ramai gak orang yang bermurah hati nak menderma darah... lepas dah isi borang ade beberapa tapisan yang kene buat sebelum dibenarkan menderma darah...

Alhamdullilah aku lulus.... ade yang tak lepas sebab sama ada tekana darah diorang rendah atau kurang hemoglobin dalam badan... so tadi aku menderma darah dengan jayanya.... yeay!!heheheh.... ;)