HEPY 1ST BDAY IMRAN!!!

HIP HIP HORRAAYYY!!!

imran dah setahun dah ari ni!!! semalam imran tak tido sampai kul 1 lebih... cam tau2 je bday die ari nie... heheheh..... cam tak sangke la pulak imran dah setahun dah...

Mengenangkan waktu dahulu memang amat menginsafkan…. Aku penah cakap dalam hati, mampu ke aku nak jage baby sekecik dan sehalus imran nie…. Tapi bile tgk imran skang nie memang ish cam tak caye je… heheheheh….

Ape imran dah boleh buat skang ek dalam usia setahun ??? antaranye ialah :

• Jalan memang dah laju sampai terjatuh – jatuh tapi kalau kite pegang sebelah tangan la… kalau jalan solo imran jalan pelan2 je… heheheh… kelakau betul…

• Dah pandai cakap abah (jelesnye aku), cu (for susu kot) kengkadang pa, pa kalau lapar (betul la kakz cakap.. heheheh), bile aku cakap ma, imran cakap ba… so tak dengar die cakap ma secare betul… tapi kengkadang aku ade dengar gak tapi pastu dengar bah gak… butir2 yang lain tidak difahami ye puan2 dan tuan2…

• Boleh dah paham sket2 ape yang kitorang cakap contohnye… imran, nak mama nak atau abah nak… cepat2 imran bagi ape yang die tgh pegang walaupun die amik balik ape yang die bagi… sabo je laaaa… hehehe… bile atuk atau nenek tanye imran, kipas mane kipas, imran akan pandang kat atas kalau rajin sket die akan tunjuk kat kipas tu… kalau tanye je tetibe kipas mane… melilau lilau la die carik…

• Kalau geleng kepale die pun sibuk nak gelengkan kepala…. Kalau cakap La ilahaillallah, pun imran akan geleng2 kan kepale.. heheheh….

• Imran dah boleh buat bye2 dah… kalau rajin laa… sambil buat sambil jerit2… heheheh… sabo je la…

• Bile nak panggil abah die, imran pusing kat abah die pastu imran panggil ‘ABAH’.. kalau nak panggil mama.. imran akan cakap baaa… ;) boleyla tuuuuu.. heheh…

• Bile kene marah skang dah pandai cebik2kan bibir pastu nangis… hahahah… kengkadang kene marah jugak pastu baru pujuk alo lo lo lo lo .. heheheh…

• Bile pagi nak pegi keje, memang imran tak heran pun nak ikut aku tapi bile petang mase aku nak pegi amik die, cepat2 die suh aku dukung tak sabo2 nak gi jalan2.. heheh….

• Suke tgk bola ngan abahnye sambil ketuk2 tv… suke dengar lagu katun cam pocoyo, dibo the gift dragon, animal mechanical, mickey mouse….

• Bile bagi makan contohnye roti, nasik, bubur, whipped potato atau makanan2 selain dr makanan baby imran mesti goyang2 kaki.. amboi senangnyeee dalam hati… heheheh…

• Pastu dah pandai bergurau dah skang nie… hehehe… ngan memek2 muke sekali.. heheh..

• Kalau dengar bunyik hujan turun bukan main lagi die menegur pastu buat muke cam tengah dengar iyo iyo je… hehehe…

• Pantang nampak buku ngan suratkhabar… ade satu hari tu aku bagi imran main suratkhabar sampai sampai puas baru imran berenti main… abih tangan imran hitam legam… bak kate orang… let the baby explores everything… ;)

Tu la antara karenah2 imran skang nie… more to come and will be exciting… ;)






Tu la antara karenah2 imran skang nie… more to come and will be exciting… ;)