Minum air gula....

ari nie ade appointment kat klinik rasah Seremban... first kene amik darah + minum air gula + tunggu 2 jam + pegi scan + amik darah balik lepas 2 jam + balik... pegi kul 8am kul 11 lebih baru abih.... lamenye nak amik darah kali kedua nie... actually mase imran dulu memang kene minum air gule tapi mase tu kandungan dah besar sket dah... yang nie prosedur baru sebab yang berumr 25 ke atas memang kene minum air gula... so aku nie dah terlebih umur dah.... sebab tu la kene minum...

aku dah rase dah cemane kene minum air gule so tahan je la kemanisan yang teramat sangat tu... uwwweeekkkkk.... nak termuntah aku.... kene pose malam tu start dari 10 malam tadi kul 11 lebih tadi baru la dapat makan... memang lapar giler... nak buat cemane kan...

sementara nak tunggu 2 jam tu aku pegi buat scan + jumpe doktor.... doktor pesan suh aku makan 1/4 dari pil aspirin tu sebagai langkah berjaga - jaga sebab aku ade sejarah tekanan darah tinggi.... kene la makan.... pastu doktor kate pasni kene amik perancangan keluarga... heheheh.... doktor pandang suami n senyum je.... pastu doktor kate bile dah 32 minggu kene jumpe doktor pakar pulak untuk check pasal tekanan darah tinggi nie atau pre - eklampsia...
nasib baik doktor pun oke je... takde nak marah2 aku... heheheh....

2 jam dah berlalu , pegi amik darah lagi utk check ade kencing manis ke tak.... tu cume prosedur je so kene la ikut prosedur.... result nanti die hantar kat tempat checkup monthly aku kat klinik sikamat...

dah abih tu baru la aku boleh makan : menu pilihan soto ngan air laici.... pastu perut aku memulas - mulas sebab masuk angin... adooiiiillaaaa.....