hampir sawan.... :(

yup, imran hampir kene sawan semalam petang... balik je keje terus nak pegi jemput imran... bukak je pintu, tengok imran merengek - rengek... aku dah agak dah mesti demam nie sebab kakak demam ari sabtu... kire dah tau la nie.... rase badan memang panas... mak aku tuam2 kan kepale imran... lagi la merengek - rengek.....

tak lame tu atuk dukung imran bawak kat luar amik angin... tetibe atuk kate cam imran terkejut - kejut, suh bawak gi spital cepat... pastu suami pulak dukung masuk lam umah, suh aku amik beg imran cepat... mase aku amik beg tu imran terkejut - kejut lagi... dengar suami cakap Allahuakbar!! lagi la aku kelam kabut...

terus kitorang pegi hospital tuanku jaafar, daftar terus masuk zon kuning untuk separa kritikal.... kitorang kene tunggu jap, tak lame tu nurse datang amik temperature imran lam 39 darjah celcius.... bogelkan imran, masuk ubat lam bontot, pastu terus mandikan imran dengan air sejuk... menjerit - jerit imran.... sian die.... menggigil - gigil nak buat cemane nak turunkan suhu die... tak lame dah mandikan tu, biarkan imran tak pakai baju lagi... sementara tu doktor pun interview kiorang ape2 yang patut...nangis2 die, dah pujuk2 pun taknak dah, dah merajuk....

dah lame tu baru la boleh pakaikan baju.... aku peluk imran kuat2... sian imran.... doktor check lidah, tekak sume doktor kate kalau jadi lagi terus baringkan n letak air kat kepala lagi sebab imran hampir sawan sebab panas naik ke kepala.... tak lame tu doktor nak tulis ubat ape nak bagi, nak kene timbang berat.... nurse tu su bukak baju balik, ish awat tak cakap awal2.... timbang2 berat 11.2 kg, biar betul... naik pulak berat die dalam mase 2 bulan.... semangat tul budak nie... Alhamdullilah walaupun tak sihat tapi selera nak makan tetap ade...

cume ari nie kurang kset selera makan imran... sian imran.... lepas dah amik ubat tu kitorang pun balik.... balik umah mak ngan abah sebab tadi sempat amik beg je.... bagi imran susu pastu kitorang pegi makan, perut aku pun dah lapar tapi takde selera makan as usual.... makan je la ape yang patut.... sementara aku gi makan tu imran tido... tunggu jap lagi, tak lame tu imran bangun baru kitorang balik...

balik je umah, masing2 menmang dah letih giler... still masahkan kepale imran n letak cool fever... memule taknak, tapi lame2 oke je.... tido imran pun lena sampai ke pagi... Alhamdullilah...

pagi nie aku check still demam lagi tapi kene pantau suhu die sebab boleh jadi lagi macam petang semalam.... memintaklah imran sembuh dengan cepat....