Rumah Pertamaku....

Semalam duk tengok pasal berite nie kat tv.... no deposit 10%.... pinjaman penuh 100%.... umur kene bawah 35 tahun.... best kan kalau dah beli umah... boleh hias ikut suke hati kite.... kalau duk umah sewa terhad sket... kawan2 aku kebanyakannye dah beli umah sendiri dah... bestnyeee....

skang nie aku tengah menyewa lagi... tengah mencari peluang nak membeli umah.... rase macam belum mampu lagi je.... Insya Allah kalau ade rezeki anak2 nak gak membeli umah... kalau tunggu lame2 kang tambah2 mahal harge umah skang nie....

Tengah2 memikirkan pasal rumah pertame kami tetibe adik aku, dina cakap yang kawan die nak jual umah dekat taman yang kitorang memang minat nak duduk iaitu dekat Taman Pinang Gading.... memang berkobar - kobar semangat, tapi umah lame laaa.... kalau renovate boleh jadi cantk tu.... kitorang memang nak carik umah sewa kat sini sebab lebih kurang 5 minit je dari umah parents aku... kalau aku dah start keje nanti nak antar imran ngan ikhwan senang.... kalau umah sewa skang dalam 20 minit kalau tak jam.... kalau terlambat bangun... masaaaaakkkk!!!

ni pun kan motor dah hilang so suami kene antar anak2 dulu, pastu antar aku gi keje pastu baru pegi keje.... bayangkan kalau terlambat bangun... ape lagi asik merah la punch card die.....

kalau dapat umah nie kitorang mampu nak sewa dulu, kalau ekonomi dah kukuh baru la nak beli sebab kitorang memang berniat nak beli umah kat area Taman Pinang Gading nie... Permudahla segala urusan... Ammmiinnnn...