Travelling by komuter...

travel la sangat.... sebenarnye memang niat aku nak bawak imran n ikhwan naik komuter semalam, kebetulan cuti kan... ;) tapi sebelum tu kitorang pegi makan dulu sebab aku dah lame tak makan sizzling mee dekat Seremban Parade Food Court.... bestnye dapat makan, rase cam tak cukup je, tapi kene control makan skang ni... heheheh... sampai hajat aku nak mengecikkan ape2 yang patut tercapai... hahahah!!


sengaja amik tempat duduk sebelah permainan ni.... imran sukela tu, sambil makan sambil main.... ;)



adiknye belum boleh main lagi... duk ontok2 kat situ makan....


lepas je makan kitorang pun pegi la ke stesen komuter yang terletak berhadapan dengan Seremban Parade, nasib baik dekat, kete parking je kat situ.... lintas jalan sket wallaaahhh dah sampai.... teruja imran nak naik train... selalu aku bawak die jemput adik aku yang dipanggil makna... adik aku travel naik komuter seremban - bangi..... selalu dapat tengok je.... kali ni dapat naik...


kitorang pun tengokla stesen2 yang berkenaan dengan harga sekali.... aku tanye kat suami, kite nak pegi mane nie... kalau nak pegi shopping complex kene naik sampai Midvalley la... aku pun sms la adik aku tu dr seremban ke Midvalley tu bape lame... die kate sejam lebih pastu mesti ramai.... setelah mengadakan perbincangan... wah perbincangan gitu... heheheh... kitorang bercadang pegi ke nilai pastu patah la balik ke serembann... hahahah!! sungguh dekat sekali..


Harga tiket seorang dewasa adalah RM 2.30 pegi n budak2 3 tahun tak payah bayar.... wuhhuuu.....

bersabar menunggu train.... imran dah tak sabar dah nak naik train... ;)

mase ni ikhwan tak nangis lagi.... kitorang dapat duduk kalau tengok dekat dalam komuter tu siap tulis sila beri keutamaan dekat


1. orang yang dukung anak


2. wanita mengandung


3. warga emas


4. orang kelainan upaya


ikhwan tak selesa nak tido... aku pulak kalau nak tido kene nenenkan die... aiseh orang pulak ramai dalam komuter.... aku pun kene la berdiri sepanjang perjalanan ke nilai tu nak dodoikan ikhwan, nasib baik die senyap.. yang si imran pulak, duduk melutut pandang ke tingkap.... tengok pemandangan... tgk2 die tertido la pulak, tersengguk - sengguk.. kenela suami dukung si abang pulak.... ;)

bile dah sampai nilai aku pun pegi la peli tiket balik ke seremban balik... mase nie tengah tunggu train ke seremban... imran still tido lagi... sampai semban baru die terbangun.... bagi pengalaman aku ni la, dalam komuter sungguh panas, mungkin sebab ramai orang kot, so budak2 ni tak selesa... memang panas, aku ngan suami berpeluh - peluh dalam komuter, budak2 ni lagilah....

seremban ke nilai amik mase 30 minit - kitorang memang menghitung mase bile la nak sampai ni sebab keadaan dalam komuter yang sungguh tak selesa... cemane la orang yang travel ari2 tu ye... kalau tak bawak budak kecik maybe oke kot..... kalau nak bawak budak kecik kene pk banyak2 kali...


sampai je kat seremban parade balik terus kitorang carik kedai mamak sebab haus giler + letih.... tapi Alhamdulillah tercapai hajat aku nak bawak bebudak nie naik komuter... aku pulak terbayang - bayang la saat2 bujang dulu naik komuter.... aku lagi prefer tempat duduk yang macam bas tu, sebab lebih privacy... kalau duduk berdepan ni mcam tak best sebab tak tau nak pandang ape selain hp ataupun pemandangan di luar...