Luahan hari seorang ibu..

aku terpanggil nak post entry ni sebab ade sedikit terase hati... pasal ape?? pasal bagi parents jage anak2 kite.... ade orang bagi pendapat yang jangan bagi parents jage anak2 kite sebab biar diorang berehatla, ataupun tak adil bagi adik beradik yang lainla, bagi diorang beribadahla... etc...

sebagai ibu, memang aku tersentuh sebab aku sendiri hantar anak aku kat parents aku.... jangan pk aku mengarahkan parents menjage anak2 aku tu, semua start bile imran lahir tak cukup bulan.... lahir 1.58 kilo... kecik giler, first child, pastu premature pulak tu... what do you expect??? aku jadi tabah terus ke??? memang takut mase tu... nak pegang pun takut... tak sampai 2 kilo.... lainla kalau anak yang lahir cukup bulan sumenye sihat2 kebanyakkannye... lebih ringan dari sepeket kilo yang 2 kg... walaupun muke aku nampak cam cool je... kire cool la konon... tapi aku memang menggelabah giler.... bile nak start keje tu.... aku pun naik risau.. imran still kecik lagi... doktor kate senang terdedah dengan penyakit... kene sentiase alert dengan perkembangannye....

dengan penuh rendah diri aku mintak tolong mama aku tolong jagekan sebab aku memang risau giler dengan kesihatan imran pada mase tu.... kalau aku kene cuti tanpa gaji aku rase keluarga aku masih tak mampu... gaji kitorang pun bukannye besar... tapi kitorang memang berusaha nak majukan diri sendiri dengan kerja masing2.... orang lain ade masalah masing2.. begitu juga dengan kitorang... cume jangan mempertikaikan atau mempersoalkan rezeki masing2... sebab Allah s.w.t lebih mengetahui...

lagi satu jangan mempersoalkan anak2 aku dijaga oleh atuk dan nenek diorang.. itu adalah rezeki anak2 aku merujuk kepada imran dan ikhwan.. mane la tau dapat baby yang ketiga nanti rezeki die kat tempat lain... kalau tak dijaga oleh parents aku mungkin kat taska depan umah.... parents amat suka bile tengok2 anak2 dan cucu2 kat depan mate.... percaya lah.... kite pun sebagai parents walaupun letih macammane pun tetap layan anak2 kite pun kan walaupun seletih mane pun kite...

kepada mereka yang tak bape berkenan dengan anak2 aku yang dihantar ke umah parents tu, aku mintak maaf sebab bukan senang nak senangkan hati orang... cume just pk positif... ape yang orang tu rase apebila berade di tempat itu, pada mase itu, pade situasi itu dan keadaan itu....