Nombor Plat G1M...

Korang penah tengok tak no. plat bermula dengan no G1M??? mungkin ade yang pernah tengok dan mungkin ade yang tak pernah tengok….. aku tanye suami die pun tak penah tengok… kalau tanye pengalaman aku, aku penah tengok dalam 1 kali je… tu pun tertanye – tanye ni no plat ape ni…. kalau korang nak tau ade kira – kira 6,000 pengguna jalan raya yang menggunakan plat no ni… G1M tu stands for GAGASAN 1 MALAYSIA yang diusahakan oleh QOBIN atau nama sebenar Muhammad Muqqarabin Bin Mokhtaruddin (tak tau la betul ke tak ejaan dia)….


                                                        SEKADAR GAMBAR HIASAN
Qobin tu adalah pendaki yang aktif sejak zaman universiti lagi…. Die selalu kuar paper…. Baru – baru ini ade kuar kat Kosmo ari Sabtu berkenaan dengan ini… baru la aku tau ape tu G1M…. group Qobin ni memang sampai skang panjat gunung…. Diorang taknak mintak duit dari kerajaan bile nak panjat gunung…. So diorang berinitiatif untuk mencari dana untuk perbelanjaan panjat gunung ni… so diorang wujudkan no. plat G1M… dan ramai jugak yang membida… kalau tak salah yang paling tinggi dibida adalah G1M 3 dan G1M 5 kalau tak salah aku….. harga bidaan adalah RM 1.3 juta….. wowie junior juice…. ;)

Berikut adalah senarai Seven Summits :-








So dengan duit ni la yang diorang gunakan untuk perbelanjaan panjat gunung… baru2 ni Qobin telah menawan Seven Summits di mana Gunung Everest adalah termasuk di dalam senarai Seven Summits ni dan Qobin telah menawan ketujuh – tujuh puncak tertinggi ni…. Syabas2…. ;) so itulah datangnye plat no. G1M atau Gagasan 1 Malaysia… ;)