Cerita strawberry coklat...

Mase sibuk Dato' Siti mase suke strawberry cicah coklat ni mase tahun 2006 aku pun tak tau cemane rasenye..... strawberry tu tau la rase die cemane..... aku pun tak la heran sangat nak makan.... heheheh... teruk aku ni kan..... mungkin sebab walaupun kat supermarket berlambak - lambak jual strawberry tapi ye la kan mahal pulak regenye untuk kotak yang kecik....

aku last pegi cameron highlands mase rombongan sekolah rendah... tahun 1993 kalau tak salah aku.... tu pun takde beli strawberry kot, sibuk nak beli bunga ros yang sejambak2 tu.... sebab cantik.... mase tu fikiran tak bape nak matang sangat... heheheh...... sampai kat umah dah layu... aiyyooo haaaii....

kali ni hari keluarga unit mmk yang ketiga tahun buat dekat cameron highlands.... wah mase nie la pegi beli strawberry dalam 3 kotak besar - rege die RM 25.00.... memang besar buahnye.... walaupun mase tu imran tengah meragam... aku tarik je die..... hehehehe.... mamanye nak berjalan.... tapi akibatnye imran mengamuk dalam bas... mengamuk nak tido sebenarnye.... ni la ghomannye strawberry yang aku beli....


pastu ari ahad tu kitorang pun berjalan - jalan la dkt pasar pagi dekat brinchang tu.... sempat la makan strawberry cicah ciklat... kalau ikut rege 3 batang RM 5.00 tapi mase tu aunty tu bagi 4 batang RM 5.00... suami beli 2 batang strawberry ngan 2 batang lagi marshmellow... empat2 pun letak coklat.... bile dah rase tu Ya Allah memang sedapnye!!! aku tak tau la pulak sesedap camtu... heheheh.... terukkan aku nie.... orang lain dah tak heran dah.... aku je la yang baru tau kesedapan bende tu..... suami beli lagi 1 mangkuk.... 4 batang.... aunty tu kate coklat tu homemade....


ni la coklat homemade tu.... aunty tu kate bekas kecik RM 5.00, bekas seperti di atas RM 10.00.... aku pun beli la bekas yang besar tu sebab aku terpk yang aku dah beli 3 kotak besar strawberry.... coklat die memang best... tak manis sangat tak pahit sangat..... campur pulak dengan rase strawberry tu yang manis2 masam... tuuuu dieeee meleleh air liur ehhhhh coklat cair tuuuu... heheheh....


sampai je rumah... aku terus potong strawberry tu menjadi seperti di atas.... sebab saiz buah tu agak besar ye.... potong kecik2 boleh makan banyak2 kali... heheheh.......


pastu letak la coklat homemade tu..... fuiyoooo.... kitorang berempat je yang makan... imran n ikhwan suke betul.... berebut - rebut termasuk la mamanye sekali... suami aku makan2 jugak tapi kurang sket sebab strawberry tu dah agak masam bile sampai ke cuace kite.... ;)

coklat tu ade lagi... nanti bile2 nanti bolehla beli strawberry yang dekat supermarket pulak... heheheh..... walaupun rege mahal... hehehehe.... dulu tak heran pun kan... sabo je laaaaa.... ;)