Rumusan Kes - CIKTI....

Sebelum ni ade aku post kat fb pasal cikti ni…. Geram betul aku… kejap ade kejap takde…. Bile dah bersihkan belakang… datang balik…. Kengkadang bile belakang tu semak datang die balik… tak tentula… sesuke hati je die bile nak datang….. poning aku… dengan beraknye, kencingnye,,, hish rimas aku….


Pastu akak ipar aku pun beli la perangkap tikus yang jenis gam tu, memule kitorang ingat nak pakai perangkap yang besi beset u tapi akak ipar aku cakap bau cikti tu dah ade kat dalam tu, kire dah tak lut la gitu….

Memula letak kat laluan die kat dapur dengan bilik solat…. Tapi cicak la yang masuk kat perangkap tu dalam 2 ekor….. so oke lagi…. Beberapa hari tu dah dapat dah sekor…. Mase dah dapat tu aku tak tau tapi suami yang pegi amik gambar…. Die letak roti bakar letak kayak at perangkap tu….


 
6 November 2012

Pastu semalam mase kitorang tengah lepak2 dekat hall sambil tgk tv… imran pun bukak la laci pertama dekat rak tv tu…. Terus nampak cikti tengah berlari masuk kat bawah sofa… ape lagi menjerit la aku…. Imran steady je lagi… ikhwan la nampak takut sket…. Ape lagi suami pun memasang perangkap… letak 2 perangkap gam tu pastu letak cam kotak kat tepi die… tak dapat la die melompat melarikan diri…. Hahahaha!!!

Suami amik kayu panjang nak takut2kan die….. pastu tak jugak kuarnye tu… pastu suami tolak sofa tu… haaaaaa mencicit – cicit cikti lari… melompat dari perangkap pertama terus ke perangkap kedua…. Pastu cepat2 die nak melepaskan diri, lama tu rebah la die… suami berniat… “AKU HAPUSKAN KAU SEBAB KAU MAKHLUK PEROSAK”….


Suami amik pelekat tu pastu masuk dalam plastic sampah yang ala2 nak penuh past uterus masuk dalam tong sampah kat depan rumah….. itu adalah mangsa yang kedua…. Tak tau la ade lagi ke tak…. Tgk je la kalau2 ade tande2 die….

Alhamdulillah… ;)