Kisah di Hospital..

Mungkin ade yang tau aku masuk hospital 2 kali n discaj pun 2 kali..... kalau yang selalu terbaca status aku kat fb tu tau la keadaan aku cemane..... nak tau lebih lanjut meh aku citekan untuk dijadikan pengalaman ataupun panduan... ngeh3...

Jumaat ( 22 Februari 2013)

aku memang dah rase sakit2 perut cam senggugut tu... ish dari semalamnye aku tahan sampai ke paginye.... takut lak aku kan, sebab itu adalah salah satu tanda awal nak bersalin.... hari jumaat tu aku amik cuti atau EL sebab betul2 sakit perut... suami tanye cemane boleh tahan tak? aku cube la tahan.... aduhai....

Selasa (26 Februari 2013)

ish sakit perut tu datang lagi laaaaaaa... tak boleh jadinye... aku tahan sampai nak tengah malam... aku cakap kat suami yang dah tak tahan sakit perut dah nie... siap2kan anak2... mase tu imran dah tido, ikhwan je tak tido lagi.... bagitau kat adik aku, dina ngan mak aku yang aku nak antar diorang kat sane.... sampai hospital, pegi screening room.... check air kencing, check bawah sume... doktor suh admit untuk check dengan lebih lanjut.... masuk dalam pukul 11.50pm la gitu...

Rabu (27 Februari 2013)

check serviks baru terbukak 1 cm... doktor tanye ade sakit contraction tak??? aku cakap kejap sakit lepas tu hilang, pastu sakit balik pastu hilang balik...oke takpe doktor cakap lagi yang esok kite check balik bukaan tengok bape....

Khamis (28 Februari 2013)

doktor check serviks lagi, dah bukak 2cm... oke ade progress... die terbukak bersekali dengan mase aku sakit kejap2 tu... doktor kate kalau takde ape2 aku boleh balik sebab baru terbukak 2cm dan tak sakit betul2..... tapi yang pelik ade doktor tu kate die nak tahan aku n nak induce sebab baby dah matang n dah terbukak 2 cm... tapi ade doktor tu kate puan boleh balik ye, tunggu sakit balik baru la datang balik... kat situ aku dah confuse dah... huhuhu..... so petang tu aku pun dapat la discaj dari spital, pukul 3 lebih sampai rumah... pastu aku rehat2 jap...

dalam pukul 5 lebih aku pegi toilet nak pegi buang air, tengok2 ade kuar lendir ngan darah... aku pun dah panic dah... alamak dah kuar la pulak, terus aku bagi tau kat suami, suami tanye nak pegi spital tak.... aku cakap nanti dulu, tunggu malam kang....

Jumaat (1 Mac 2013)

disebabkan sakit perut lagi.... n bile pegi toilet je kuar lendir ngan darah... kitorang pun pegi la hospital for the 2nd time.... huhu... penatnye pegi hospital.... memang letih.... tapi pegi jugak la sebab takut terbukak lagi bukaan tu.... antar anak2 ke umah mak, kene admit lagi spital.... bile check pagi tu still bukak 2 cm... no progress.. ish takkan berhenti je kan....

Sabtu (2 Mac 2013)

check bukaan lagi pagi tu still 2cm lagi... aku tambah pelik dan pening dan bingung, perasaan bercampur campur... apsal lak nie.... so doktor bagi balik lagi... bese la bile dah sakit baru datang balik,,, so balik la aku dengan keadaan yang sungguh confuse....

sekarang mase menaip nie pun aku tak tau nak expect ape... just go with the flow sebab lain pulak kali nie... terima je la dengan hati terbuka... huhu... padahal dalam hati takut dan berdebar giler.... kalau tak terbukak 2cm takpe, aku boleh hu ha hu ha lagi... yang nie dah terbukak 2 cm dah... inila rezeki aku ngan baby... heheheh... Alhamdulillah... ;)