Al - Fatihah buat Arwah Cik Ali

ari sabtu lepas aku dpt sms dr suami aku, ade majlis bace Yassin dekat kampung, umah pakcik die sbb pakcik die mase tu dah kritikal disebabkan batu karang. Aku pun berkire - kire nak pg lepas maghrib tu kat Kampung Jambu Lapan dkt Jempol tu... tak lama tu dpt satu lagi msg mengatakan yang cik ali dah meninggal dah.. Innallilah... Suami aku patutnye abih keje dlm kul 2pm, tapi die mintak keluar awal.

Suami aku balik je kitorang terus bersiap, nak pegi umah mak mertua dulu kat Kampung Sentosa, sbb nak tunggu adik beradik yg lain... kul 3 lbh gerak ke kampung.. sampai2 kampung, jenazah baru selesai dimandikan... pastu terus disiapkan dan dibawa ke kubur... baru 23/8/2008 ngan dlm 2 minggu lepas aku pg melawat arwah kat umah ngan kat spital... Dah sampai ajal dah... ptg tu terus berbuke kat umah adik mak mertue kat kampung.. kelam kabut betul... mane taknye dgn 7 beradik sekali yg serbu umah tu... malam tu terus je balik ke umah masing2, tak tido kat kampung.

bercakap pasal batu karang tu, tahun lepas atau 2 tahun lepas kalau tak salah aku, aku penah kencing sampai kuar darah, punye la sakit... bile pegi jumpe doktor, die cakap tande awal batu karang sbb mase tu pasir yg kuar mase kencing tu, pasir tu bergesel ngan salur kencing, tu yg berdarah tu, sakitnye tak payah nak cite la, mmg sakit giler... doktor bagi ubat antibiotik, bile aku makan ubat tu, aku allegic pulak gatal2 satu badan, gi jumpe doktor balik terus die bg ubat lain... mmg sejak tu serik sgt, ari2 minum air tembikai ngan air bali. Skang nie Alhamdullilah takde ape... skang ni kene beringat walau sesibuk manepun kite nie kalau terase nak buang air sket pun pegi terus ke toilet, jgn tahan2.. bile tahan2 tu yg terjadinye batu karang, pastu bykkan minum air masak. ( aku panggil air putih)... ;)