Majlis Bertunang...


semalam pegi umah mak mertua sebab suami nak bincang ngan keluarga kat belah sane perancangan untuk balik kampung sebab ade majlis bertunang sepupu suami... tapi yang tak bestnye diorang buat ari khamis, nape buat ari khamis sebab tak ramai yang boleh datang termasuk la aku... mak kate orang belah lelaki tu orang sabah, dah alang2 datang sini boleh buat majlis bertunang sekali, pastu diorang nak kene balik sabah balik... suami dapat pegi sebab die cuti lepas keje malam, kebetulan pulak... ramai gak adik beradik suami yang tak dapat pegi sebab keje dan tak dapat cuti...

ari ni aku kene pegi jelebu sebab keje luar, kire aku kene bawak kete, suami pulak lupe yang aku pegi jelebu ari nie... last2 die cakap die boleh antarkan aku pegi jelebu pastu die pegi balik kampung kat kuala jempol lalu Simpang Pertang... aku cakap boleh ke camtu, jauh tak, die kate Insya Allah boleh tapi die nak bawak la anak buah die jadi peneman... suami kate die nak bawak am, anak kembar die tido kat umah aku, esok boleh terus pegi.... am tu umur 4 tahun, aku tanye die boleh tak nie, am nangis tak?? die kate tak... heheheh.... tapi pakdin (panggilan anak buah kat suami) dah bese ngan anak2 buah die... so no problem... muke suami memang same ngan ayah die (sebab kembar) heheheh... cume ayah die ade misai takde janggut, suami ade janggut tapi takde misai... ;)

malam semalam kitorang bawakla am balik umah, aku risau gak kot nangis kot budak nie, tapi Alhamdullilah am nie tak banyak karenah... budak baikkkkk sgt2... die tido ngan suami kat luar sambil tengok tv... aku tido kat dalam, takpe sekali - sekala... hehehehe.... pagi2 nie kitorang siapkan die, terus gerak gi Jelebu pastu diorang terus gerak balik kampung.... balik kang suami jemput aku balik.... sesekali ade pengalaman camni oke gak... heheheh.....