MC 3 ari....

dari ari rabu sampai jumaat aku MC... lame giler... nie mabuk punye pasal la nie.... heheheh.... DUGAAAANNNNNN....

ari pertame :

aku dah rase lain macam dah... pagi2 dah loya2 teruk... pastu muntah... kalau muntah berisi takpe, yang nie muntah air... satu ape pun tak kuar... aiyoooo... angin je kot.... cakap kat suami tak dpt nak pegi keje ari nie... kebetulan suami keje petang lak tu, nasib baik die boleh antarkan.... jumpe doktor die check air kencing, nak tgk ade kandungan ketone tak (kalau bende nie positif mmg kene masuk air kat dlm badan)... nasib baik takde... doktor bagi ubat pening ngan tahan muntah...

ari kedue :

mase nie aku bangun pagi pun dah rase tak larat dah... betul2 tak larat sampai tak boleh bangun... rase cam demam je...pegi jumpe doktor balik... doktor tgk balik catatan semalam, pastu die bagi la nasihat.. banyakkan minum air kosong... nanti kene masuk air... pastu die checkla blood pressure... bacaan die 90/60... doktor kate rendah... kalau seminggu macam nie, kene masuk hospital, kene masuk air... aku pulak tak bape nak amik tau pasal BP nie...aku cakap kat suami, terkejut die sbb rendah sangat... terus die membebel kat aku... heheheheh...

ari ketige :

bangun je pagi aku rase badan aku panas... cam demam je... lagi tak boleh nak pegi keje... dr semalam lagi aku dah rase demam nie... aku cakap kat doktor, tapi maybe die sibuk nak bagi nasihat sampai lupe nak check demam aku... heheheh.... aku makan je ubat, duk rehat kat umah je.... aku lebih rela tido dr melayan rase loya ngan nak muntah nie....

tu la cite aku sepanjang 3 ari aku MC nie... lamenye MC... hheheheheh... DUGAAAAANNNN... ;)