pemeriksaan mata...

yup, ari nie imran kene check mate.... nak tengok perkembangan mata imran... patutnye imran due ujung bulan nie... appointment kul 10am.... datang2 je kat klinik pakar mata, Ya Allah ramainye orang sampai kat luar diorang dok menunggu... masakla kene tunggu nie....

tengah2 tunggu tu tetibe name aku kene panggil, aku pun masuklah, diorang suh tunggu kat bilik 7... aku ngan suami pegila kat situ... tak lame tu datang 1 nurse tu, die nampak aku dukung imran, die tanye dah titis ubat mate ke belum... aku pun cam terpinga - pinga je, aku cakap takde pulak orang bagitau yang kene titis ubat mate...

aku pun masuk bilik 6, nurse tu masukkan ubat mate kat imran, nurse cakap ubat tu nak kembang2kan urat/kornea dalam mate nanti senang doktor nak check.... pastu nurse suh titis ubat setiap 15 minit sekali.... 3 jam menunggu, imran pun dah merengek rengek nak minum susu.... aku pun cakap kat suami, manenye nie port nak bagi imran susu... suami pun carikla tempat yang tak ramai sangat orang..... die suh aku duk sane menyusukan imran, sementara tu die tunggu kat depan bilik 6, mane tau name die kene panggil...

tak lame tu nurse tu panggil, tapi aku still susukan imran lagi, die kate dah lepas menyusu kang nanti boleh terus masuk bilik jumpe doktor... tak lame tu kitorang pun jumpe doktor... nurse tu tanye nak emaknye tunggu ke atau abahnye tunggu?? aku pun macam nape tak boleh tunggu due2 sekali ke... nurse cakap takut ade yang menangis sebab tak sanggup nak tengok... aku pun macam ape yang die nak buat kat imran nie.... rupenye doktor masukkan cam dawai kat kelopak mate imran suh imran bukak mate besar... kalau tengok memang menakutkan sebab imran tu kecik lagi, cam kene pakse bukak mate... tapi nak buat cemane, dengan care tu je doktor boleh check mate die....

disebabkan nie first time kitorang bawak imran gi jumpe doktor mate, die tak dapat nak tgk perkembangan mate die sangat, doktor tanye aku sepatutnye due bile... aku cakap 28hb jun... die bagi tarikh 3hb julai untuk kitorang datang balik n tengok lagi perkembangan mate imran... kitorang pun kate oke.... kul 1.30ptg abih check, terus kitorang pegi cafeteria sebab lapo giler.... abahnye makan nasik, mamanye makan roti je... bukannye diet tapi balik umah kang baru makan nasik..... ;)

appointment imran pasnie :

23/6/09 - Klinik Desa Sikamat - pemeriksaan biase

3/7/09 - Klinik Pakar Mata - perkembangan mate lagi

6/7/09 - Klinik Pakar Kanak - Kanak - perkembangan tumbesaran imran