aku pregnant lagi... ;)

dah 3 bulan nie baru aku share ngan orang... heheheh.... last period aku 3/5/2010.... sebelum tarikh tu bese la tande tu dah ade dah... kengkadang tande nak peroid tu hampir same ngan tande nak pregnant... tapi kali nie aku rase cam lain je... ade la certain2 tempat yang rase lain... aku dah syak dah.... bile tarikh 3/6/2010 tu berlalu aku biarkan je.... tande2 tu still aku rase...

waktu period aku memang selalunye on time or cepat 2-3 ari... tak penahnye lambat... so lagi la aku bertambah yakin yang aku nie pregnant.... bile dah seminggu lepas tarikh tu aku pun belila alat UPT tu kat farmasi.... 2 kotak aku beli... jenama kesukaan aku DIP N TELL... murah pun murah lam RM 9.90 tapi memang berkesan giler.... malam tu terus aku check..... wuuuhhuuuuuu..... kejap je dah dapat tau dah yang aku nie positif pregnant... yeah... bertambah menguatkan kemengandungan aku... heheheh....

aku bagitau kat suami, die cakap ALHAMDULLILAH.... pastu die senyum je..... tapi muke cam risau gak sebab last time aku nie operation sebab darah tinggi.... suami kate jage la elok2... ;) aku cium imran puas2... tak lame lagi imran nak dapat adik... ;) sayang mama imran nie.... ;)

esoknye aku check lagi... tak puas hati... heheheh... yup positif lagi.... esoknye pegi Klinik buat pengesahan.... doktor pun kate yes.... ;)

tak lame tu pegi klinik lagi buat scan..... doktor kate setakat nie oke Alhamdullillah.... tak de masalah... aku pun tanye doktor ade possibility tak aku akan kene tekanan darah tinggi lagi.... doktor kate ade sebab yang pertame penah kene... so kene berjage - jage la lepas nie....

16/7/2010 ari tu pegi klinik desa sikamat for proper checkup.... check bp, urin sume oke... cume nurse tu la cam bising sket sebab jarak kehamilan yang dekat.... lepas jumpe nurse jumpe doktor pulak.... doktor ade cakap pasal jarak kehamilan... aku pun cakap la nie mesti doktor nak marah kan.... doktor kate taklah, saye tak marah pun cume lepas nie kene merancang.... doktor tak marah cume nak tego je.... heheheh.... phew.... doktor tu best sangat, sporting and very encouraging....