setelah gagal nak masukkan ari tu, aku cube lagi masuk ari nie.... memintakla oke.... lotih menaipnye nie.... atau lotih buat keje yang same 2-3 kali....

ape yang jadi hari ketige di Kuala Terengganu :

lepas breakfast terus je kitorang pegi pasar payang... tempat yang ditunggu - tunggu nak pegi... selame nie asik dengar je name tmpt nie... Alhamdullilah kali nie dapat pegi.... kitorang parking kat tempat yang dah disediakan, kire parking berbayar la..... dr tempat parking kitorang menapak, jauh gak walaupun melenggang je... dalam mase berjalan tu nampak bazar warisan, aku cakap ngan makcik aku, alang.... balik kang nak singgah dulu la...

sampai2 je kat pasar payang, aku tengok tempat tu memang padat giler.... barang niage memang banyak.... pengaliran udara agak kurang berjalan dengan baik sebab terlampau padat.... kitorang pusing2 situ dulu nak carik kedai mane yang dibeli...

carik punye carik tetibe ade sorang akak nie hulurkan keropok yang dah digoreng suh kitorang rase, berminat mama aku nak beli kat kedai nie... care approach akak tu bagus... kalau yang lain asik duduk atau ajak2 camtu je... ape lagi kitorang pun terus memborong kat situ...


lepas nie boleh pegi kat kedai nie lagi.... kedai kak enon, B32... heheheh.... pastu tanye kat akak tu mane nak carik kopok lekor dr seberang takir, kalau boleh kitorang nak naik boat pegi sane tapi cam mase tak mengizinkan.... akak tu kate "haaaaaaa kat kedai akak saye ade" - cam gitu la lebih kurang akak tu kate tapi lam loghat ganu laaa.... den tak gheti... heheheh....

mase kat kedai akak enon tu aku rase cam nak pitam, ngan peningnye, nak muntahnye, loyenyeee... ish, cepat2 aku tanye sape ade gule2... sorang pun takde, kene la aku bertahan.... berpeluh - peluh aku.... pas dah beli kat tingkat bawah, kitorang tinggalkan barang2 kat kedai akak tu jap, kitorang pegi tingkat 2 pulak... kat situ ade baju2....

memang banyak gred kain batik la... tapi semenjak due menjak nie aku tak berape minat pulak dengan kain batik... maleh nak menggosoknyeee... heheheh... skang nie ari khamis pun aku pakai baju yang corak batik je n bukan batik sutera, batik la jugak kan... heheheh.....

lepas dah membeli belah kat tingkat atas, tibe la mase nak bawak sume barang2 tu ke tempat parking.... Ya Allah beratnyeeeeeeeeeeeeeeeeee..... bagi aku la kan... abah aku lagi kene bawak berat.... mama aku pulak kene mendukung si kakak yang mase tu buat hal la pulak.... suami pulak kene dukung imran n bawak barang lagi... sume angkut barang.... aku pun kene bawak kopok lekor yang berat tu... jauhnyeeeee rase kat tempat parking tuuuuuuuuuu..... sampai je kat kete, mengalir la air mate aku sket sebab mengah tak cukup napas.... memang letih...

sampai je kat hotel, kitorang lepak kat lobi jap, suami gelakkan aku kate aku nie nangis lam kete tadi.... memang air mate tu nak kuar... dah tak boleh nak tahan2 lagi dah.... lepas lepak kat lobi melepaskan lelah, kitorang pegi minum air kat cafe kat hotel tu... masing2 dah haus giler dah....

lepas minum, kitorang masuk bilik, kemas2 barang n check out....


next stop : Masjid Terapung... pandangan dari kedai makan...
kitorang makan dulu.... ape2 pun... tak selera pun masing2, mungkin letih kot...



imran pun makan....