hilang sudah...

3.00 am - suami menjenguk ke luar rumah... tiada ape2 yang ganjil...

5.00 am - suami main komputer n terdengar bunyi hujan, hhhmmmmm hujan, best kalau tido nie... suami rase mengantuk n terus tido tanpa melihat ke luar (aku pun ade cam terdengar bunyi hujan tapi sambung tido sebab ingatkan hujan)

7.00 am - bukak je pintu grill nak pegi keje suami menjerit, " motor abg hilang!!"... aku ingatkan die bergurau... terus aku ke depan pintu... motor takde, pelapik motor bersepah n pintu gate terbukak luas....



suami amik cuti kecemasan n aku pulak datang lambat ke opis untuk menyelesaikan ape2 yang patut... kepada sesape yang ade hilang motor di Seremban ni la tindakan seterusnye...

1) Report kehilangan di Balai Polis Senawang

2) Kitorang diminta pegi berjumpa Sarjan Kamaruddin di IPD Seremban 2 pada pukul 9.30 am

3) Selepas itu pegi ke Kedai Motor untuk claim insurans... diorang mintak RM100.00 dan kunci motor... kitorang mase tu takde cash n kunci tertinggal kat umah.. kene balik dulu kat umah dan pegi bank

4) pegi balik kat kedai motor.. mungkin kitorang dapat dalam 6-8 bulan dalam 80% dr harge sebenar... maybe dalam RM4 ribu lebih.... oke la tu kot tapi lambatla...

memang dugaan betullah.... mulai hari nie suami kene antar imran n aku pegi keje... motor lain??? tak fikir lagi cemane...


kenangan terindah si anak dengan si bapa berjalan - jalan dengan motor kesayangan telah diragut oleh pencuri lahabau..