Mabuk...

yes, itula bahagian yg aku dapat.... dpt loya2 ngan pening2 kepala A.K.A mabuk di hujung kehamilan.... dalam 3-4 ari yang lepas aku cam pening2 kepala + loya, aku ingatkan pasal lambat makan.... atau pun BP aku naik... aku risau tekanan darah tinggi je sebab ade kes dulu.... malam isnin tu aku pun pegi la ke klinik.... nak check ape2 yang patut... aku ade pengecheck bp tu kat umah, suami belikan... tapi bile check bacaan cam rendah sket.

doktor checkla bp aku.... agak rendah tapi tak bape nak rendah, kire tak perlu nak risau laaa.... bile aku cakap dulu ade kes darah tinggi mase anak first, doktor macam terkejut sebab kali nie takde.... doktor kate nie mungkin sebab hormon, maknenye aku pening dan loya di akhir kehamilan.... doktor kate aku nie bernasib baik sebab tak kene sepanjang kehamilan.... dalam kes aku, aku kene awal dan akhir kehamilan....

pastu aku cakap yang aku nak scan... hehehehh... bape banyak scan la... heheheh... tapi macam nak tgk je keadaan baby tu cemane kat dalam tu.... walaupun dah tau jantina die ape... heheheh....

ni la hasil dr scan :

1) kepale ke bawah - Alhamdulillah...
2) uri di atas - Alhamdulillah...
3) air ketuban cukup - Alhamdulillah...
4) anak lelaki - Alhamdulillah...
5) berat baby 2.0 kg - Alhamdulillah... mungkin nak bersalin nanti berat akan jadi 2.8 atau 2.9 kg..

doktor kate jgn risau2.... Insya Allah kalau takde ape2 masalah boleh bersalin normal... skang nie aku cam risau sebab nak ujung2 nie kan.... cam dpt baby first la pulak.... lain baby lain rasenye.... memintakla sumenye oke....