Klinik Pakar, Hospital Tuanku Jaafar...

Disebabkan aku ade kes tekanan darah tinggi mase ngandungkan imran dulu, diorang pun referkan aku kat klinik pakar nie untuk checkup ape yang patut.... aku amik cuti ari nie.... rase nak cuti selalu je sebab perut tegang je selalu, maybe perut aku nie jenis perut nipis/ perut kecik, baby kat dalam besar.... selalu je die menegang.... mengeras....

suami tak dpt nak pegi sekali sebab cuti para pekerja hospital dibekukan sampai bulan feb nanti.... aisehmennnnnnn... tapi takpela, nak buat cemanekan.... aku pegi spital pun abah aku yang antarkan.... balik naik teksi sonang... heheheheh....

sampai2 lam kul 1.45pm, terus amik nombor, daftar bagai... terus pegi Klinik O&G... letak buku kat bakul... tunggu jap, pegi amik urin, berat, tekanan darah tinggi...

berat : 63.5 kg (turun pulak 0.5kg)... time nie pun boleh turun ek... heheheh...

tekanan darah tinggi : 101/68... Alhamdulillah sangat2...

urin : normal

pastu tunggu no kene panggil... eh tak payah tunggu pun sebab kuar je lepas check 3 bende di atas terus ade nurse tunggu aku sambil sebut name aku, teruuuuuussssss je masuk bilik doktor.....

lepas doktor tanye ape2 yang patut... doktor terus scan aku... yeah, kene scan lagi sebab aku suke betul kalau kene scan sebab aku dpt tengok baby, walaupun 2D je kan... jadilaaaaa... heheheh...

isi2 penting hasil dari scan :

1) kepale baby dah separuh turun ke ruang serviks

2) doktor tanye tinggi aku, maybe nak tengok aku boleh bersalin normal ke tak... (INSYA ALLAH)

3) Baby cukup tinggi, aku tak tanye pun bape tinggi die... tunggu la die kuar nanti... ;)

4) berat baby dalam 2.7kg ke 2.8kg... wah, hampir sedouble imran... Alhamdulillah....

yang tu je kot yang doktor kate mase scan, ingatan aku nie cepat no lupenyeee... heheheh... pas scan tu... doktor ade bagitau....

"awak boleh bersalin normal, kepale baby pun dah turun separuh dah, kalau die tak bergerak bertukar kedudukan memang boleh normal, ade 1 kes dalam 200 kes, mase bersalin, tempat yang kene bedah dulu tu boleh merekah atau terkoyak... kalau tu terjadi kite akan operate... tapi jarang2 terjadi.... yang penting buat mase skang, awak boleh bersalin normal n just tunggu tande2 die je, n kalau ade tande2 die cam pecah air ketuban ke atau kuar darah ke, terus ke dewan bersalin.... "

ape!!! tempat bedah dulu boleh merekah... ngerinyeeeee aku dengar!!! tapi memintaklah tak terjadi mase aku nanti... Insya Allah.... doa2kan aku ye.... ;)

abih2 je checkup, dalam pukul 2.45 pm... wah cepatnye!!! oke what pegi spital gomen.... doktor kate skang nie just follow up dengan klinik bese je.... yeay!!!