Kisah Berat....

Best betul kan bace blog Dr. Halina…. Kelakar pun ade…. Memang betullah gigi n kulitnye memang cantik n putih…. Yang aku ni ha, timbul pulak jerawat2…. Macam zaman mude2 dolu… heheheh…. Skang dah berumur sket dah….

Bercite pasal kenaikan berat badan ni kan, aku sebenarnye tak bape nak perasan…. Sebab baju2 aku still boleh pakai lagi…. Tu yg oke je kot aku punye berat badan… semalam sementara nak jemput adik aku kat komuter, ade mesin timbang berat, aku pun timbangla kan…. Tengok2 angka yang keluar adalah…. JENG JENG JENG 63.6kg… WHAT!!!! Beratnye….. berat yang terberat aku penah berat adalah 64 kg…. ayat ape nie, banyaknye perkataan berat… heheheh…. Yang ni pun lebih kurang la beratnyeeeeee…. Aduuuhaaaaaiiiiii…..

Lepas lahirkan ikhwan berat aku jadi 57kg… kire oke la tu, kalori pun banyak terbakar sebab fully breastfeeding…. Skang pun breastfeeding jugak tapi disebabkan ikhwan dah makan macam2 so kurangla ke100%nye tu…. Boleh perkataan tu…. Sebut penuh2 ye… ke100%nye…. Heheheheh…..

57kg to 63.6kg = OMG 6.6kg aku telah gain weight…. Sungguh ku tak percaya….

Mase lahirkan imran dulu :

53kg to 59kg if im not mistaken…..

Setelah mengira BMI….

Camni ye kiranye :

63.6 kg / 1.602 = 24.84

So aku adalah JENG JENG JENG…

Below 18.5 = Underweight

18.5 - 24.9 = Normal weight

25 - 29.9 = Overweight

30 - 39.9 = Obese

40 or above = Morbidly obese


0.06 je lagi untuk aku jadi Overweight….. ish ish ish…. Aku kene firmkan lagi lemak2 kat badan aku nie… at least berat aku 60kg kire oke la tu… so fingers crossed….. Ya Allah permudahkan la ye urusan aku yang satu ni… dan rajinkan la manusia yang bernama Rus Inda Binti Rus Din ni…