Adush!! tangan masuk dalam mesin tebu... ;(

Semalam lepas balik keje, aku ngan suami bawak ilyas pegi bazar ramadhan dekat taman pulai, sikamat…. Bazaar tu dkat ngan umah aku so aku pegi kat sane je la… sampai2 je tetibe orang ramai je dekat satu gerai ni… aku tanye kat suami, kenape tu, diorang jual ape tu?? Suami kate tangan masuk dalam mesin tebu… memule aku tak perasan pakcik tu tengah duduk je…. Lepas suami kate camtu baru aku perasan Aku straight tengok kat pakcik tu, pakcik tu muke memang berpeluh peluh giler…. Tangan still stuck dekat mesin air tebu tu, leper jadi tangan pakcik tu… darah banyak kene kat situ… memang leper giler… ish, ngerinye… tapi mate ni terus stuck kat situ… suami tgk darah ngan lendir penuh dekat tempat tadah tu… Ya Allah, first time la aku tgk kejadian camtu.. selalu bace kat paper je kan… kali nie betul2 berlaku kat depan mate…. Pakcik tu jerit, ni bomba yang kene bukak nie, bomba yang boleh bukak ni…. Betul2 tak berdaye betul… kawan pakcik tu urut2 belakang pakcik tu… gerai sebelah tu jual murtabak… sambil tgk sambil nak masak murtabak tu… lagi pun orang kat situ tak boleh buat ape2 pun… cemane pulak nak bukak mesin tebu tu kan…. Tunggu je la bomba datang…. Tak lame tu bomba pun datang, diiringi dengan polis, terus diorang turun, tengok keadaan pakcik tu, n amik peralatan diorang… nie first time jugak aku tgk bomba buat keje… diorang nie memang cool giler, tak kelam kabut… kagum pulak aku tengok…. Memang tenang…. Aku ade terdengar yang gaji bomba nie sket je ye… aku pun tak pasti tapi diorang layak dapat yang lebih tinggi… Dalam beberapa minit tu, tangan pakcik tu dapat dikeluarkan n tunggu nak bawak pegi spital je, jpam atau jabatan pertahanan awam Malaysia pun dah datang, tak lame tu ambulance datang… jpam datang dulu dari ambulance??? Hhmmm… jpam datang dulu n terus bawak pakcik tu pegi spital… hope pakcik tu tak teruk sangat keadaannye tapi mesti kene potong kan tangan pakcik tu sebab memang dah hancur tangan sampai sket lagi nak kene siku… dah la nak raye nie…. Ish memang ngeri….  pelik betul blog lately ni... tak bole pulak nak taip terus kat compose, tak tersusun betul... tgk la nie dari 5 perenggan jadi 1 perenggan... huhuhuh...