Chicken Pox... Pox... Pox...

Hari ni hari ke 9 imran kene chicken pox… setakat tengok keadaan imran setakat hari ni Alhamdulillah oke… demam pun dah takde, gatal pun nampak macam takde… kalau tak merenyam je semacam kan… Alhamdulillah betul la…. Mungkin bagi makan ubat dari Klinik Dr. Kassim tu kot… memang sepupu2 imran yang lain bile dapat chicken pox tu memang pegi klinik tu dan sembuh dengan cepat…. Klinik tu bagi ubat – ubat seperti di bawah :- 1. Ubat Demam 2. Ubat Chicken Pox 3. Ubat Tahan Gatal 4. Krim Imran macam tak sakit je… memang aktif main2 dengan ikhwan, berguling – guling bagai…. Besela budak lelaki kan…. Aku dah bagitau kat die yang telur, kicap, ayam tak leh makan… imran pun oke je la, pastu jangan dekat sangat dengan ikhwan dengan ilyas… sebab mase chicken pox die nak mongering tu la yang senang berjangkit… tapi besela adik beradikkan… satu rumah, satu bilik, satu bilik air… tawakal je la… mama ngan abah je pun takut je ikhwan n ilyas nie kene ke tak, ken eke tak…. Dah la nak raye nie kan… ish…. Kalau ikhwan oke sket kot tapi kalau ilyas… sian ilyas, baru nak menggebu… huhuhu… aku berdoa sangat2 yang ilyas tak kene…. Memintak sangat…. Imran pun dah hari - hari awal memang tak mandi… orang cakap die tak boleh nak mandi… aku pun macam blur2 je, kire nie first time la nie… huhuhu…... mak aku suh aku carik daun semambu, aku pun cariklah, umah akak aku ade tapi macam tinggi bebenor… tak sampai la pulak aku… huhuhuh…. Pastu aku pun pegi kat megaway, tengok kat tepi2 jalan kat situ…. Suami kate ade sebab die penah pegi amik kat situ…. Aku pun carik punye carik ade… Pegi tanye orang kat situ, orang tu takde la pulak… pegi tanye jiran sebelah, uncle tu kate boleh amik tapi kene baling duit at least 20 sen…. Aku pun oke la, amik duit beberape syiling… terus campak duit dengan niat nak sembuhkan imran… huhuhuh… so aku pun campaklah duit dekat pokok tu… hheheh…. skang nie ikhwan pulak yang tengah demam, suami pun macam nak demam.... mama aku pun macam nak demam... adoilaaa siannye diorang.... ish... kalau ikutkan suami aku dah penah kene dah, mama aku pun macam dah kene dah dulu.... risau giler nak dekat2 raye nie... Lagi beberape hari lagi nak raye ni aku berharap sangat imran dah sembuh untuk beraye… budak2 kan… aku ngan suami cam bese je…. Budak2 la yang seronok nye…. ;) dan aku berharap sangat ikhwan ngan ilyas tak kene… ;) doa – doakan lah ye… ;)