pokok tumbang daaaa...

Semalam aku pegi bengkel etanah kat Pejabat Daerah dan Tanah Seremban 2... pagi je la, tengahari dan boleh balik opis dah.... lepas parking kereta dekat wisma negeri, dah angkat beg sume aku pun jalan la nak naik opis... tetibe dengar bunyik kete brek, kuat giler!! terus aku pandang belakang.... nampak kete yang brek tu tak lame tu aku nampak ade pokok besar yang tumbang... cepat2 aku pegi kat tepi gate tu nak tgk ape yang jadi la kan.... aku nampak ade kete avanza kemek kene himpap pokok... walaupun dah kene himpap, tetap akak tu bawak kete sampai ke depan sket.... dalam kete tu ade budak dalam 4-5 tahun la lebih kurang umur die, duduk kat bahagian belakang kete.... aku tgk akak tu macam stunned... terkejut... die duk dalam kete tu lagi.... tak lame tu die kuar dari kete, bawak anak die kuar pastu duduk kat tepi divider sambil pegang hp... maybe nak kol suami die kot.... kete teruk kemek kat bahagian bumbung, cermin depan pecah tapi nasib baik tak berderai sangat.... ish... anak2 die pun takde ape2... akak tu muke cam tekejut betul... pucat je... aku pun nak tgk la pokok yang tumbang tu... ala2 cam sebesar pemeluk jugak.... dalam pokok tu macam dah agak kosong dah macam tak padat.... memang dah reput... ish bayangkan la kalau kite tengah bawak kete tetibe pokok tumbang... ish... tu la yang dikatekan malang tak berbau.... hope akak dan anaknye oke.... tapi trauma tetap trauma.... niat nak amik gambar tapi fon abih bateri la pulak... ishhh..