beringatla selalu...

kenape kene beringat??? tu la, dah ade anak kecik nie kene la beringat ingat kalau nak pegi memane.... mase imran kecik2 takde pulak kene... nie ha baru kene... bak kate orang yang berpengalaman imran nie kene sembur dek jembalang tanah. Antara tanda2 die yang aku perasan :-

* Bintik merah yang banyak dan kecik, tak lame tu bintik yang kecik2 tu jadi makin lame makin besar jadi bintat yang besar, pastu tak lame tu, dari bintat yang besar tu die akan ilang bahagian yang tengah dulu pastu baru yang lain2..

* amik mase yang lame gile nak ilang, bile ilang pun akan tumbuh yang baru

* tumbuh seluruh badan dari muke ke kaki

* kalau kene air atau peluh atau baru mandi ke, bintik2 tu akan tumbuh dengan banyaknye, ari tu mase mandikan imran rase cam nak polish bintik2 tu tapi apekan daye mase tu mama imran tengah sedih tengok keadaan putera kesayangan

* letak lotion ke calamyne ke baby oil ke ubat allegic ke memang tak elok, makin tumbuh ade lah..

* mase memule kene imran demam pastu dah tak demam dah tapi bintik2 merah tu sentiase ade..

Alhamdullilah lepas kawan suami tolong, memang ilang sume bintik2 tu, totally ilang... licin dan sekate dah kulit imran... kalau korang ingat lagi entry aku yang mungkin imran kene ulat bulu tu kan, tu la bermulenye... mak aku dah bagitau awal2 dah tapi aku mase tu skeptikal lagi... aku memule gune perubatan moden, bile takde ape2 tu yang gune perubatan traditional pulak..