Friday, June 25, 2010

Pepagi yang hujan...

Dalam minggu nie dah beberape ari dah ujan je pepagi, pastu time aku nak bangun pegi keje lak tu... ish rase cam taknak bangun je... aku pun selimutkan la si imran... kojap je selimut tu, langsung dicampaknye dengan aksi2 akrobatik... heheheheh.... bile nak bangun tu aku tarik selimut balik... bestnye kalau ari ni ari sabtu, boleh la tido lelame sket... heheheheh.... tapi apekan daya, kene jugak bangun n pegi keje dengan jayanye....

tapi Alhamdullilah la sebab Allah menurunkan hujan... rase sejuk je dunie nie.... kalau tak memang panas.... iyela umah aku takde ekon, rumah sewa taknak la pasang ekon.... kalau imran ternangis sebab paneh, aku ngan suami pun gilir2 la kipaskan imran sampai die tertido balik..... siap letak bedak kat badan kalau imran berpeluh.... ;)

esok pagi kalau boleh nak la ujan pepagi tu sebab esok ari SABTU!!! yeay cuti!!

Wednesday, June 23, 2010

kejadian di pagi hari

ape kene la aku pagi nie.... lepas letak beg ngan bakul imran kat dalam kete, terus kitorang kuar umah nak antar imran kat umah mama n abah..... sampai je kat umah sane baru aku perasan yang beg tangan aku takde.... aisehmen... sume2nye ade kat situ.... dengan pendrive buat keje kat situ, hp ngan beg duit memang la sume ade kat situ...

aku pikit2 balik nak balik amik memang tak berbaloi.... suami keje PD pulak tu, masuk keje kul 8am..... so nak tak nak kene la pegi keje sehelai sepinggang.... cakap kat suami, die cakap aiyo aaaiiii, tu la abg suh cepat2 siap tadi.... kan dah kelam kabut....

suami pun antar aku pegi keje.... pastu bagi aku duit belanje... cam budak sekolah pulak aku rase.... aku pun pegang je duit tu masuk opis.... heheheheh.... kelakau betul la.... hehehehh.... kertas keje aku sume ade kat dalam pendrive kat dalam beg... memintak la takde fail yang urgent ari nie... permudahkan la urusan aku ari nie... inda2 nape la ko pelupe sangat nie... heheheh....

Tuesday, June 22, 2010

time kasih maktih!!!

mafla kot orang panggil nie... kalau pakai kat leher memang panjang giler so buat mase nie aku pakaikan imran dekat kepala... heheheheh...... oke je imran pakai... tapi lelame tu dikirainye balik.... nie adiah dari maktih, atuk n nenek belah suami.... mereka sume baru pulang bercuti dari medan dengan kak ani sekeluarge.... banyak bende2 lain yang mereka bagi... tshirt, kain batik, buah pisang kaki, buah salak, kek lapis.... ish banyak tul!!! ape2 time kasih ye banyak!!!! ;)


tengok kat belakang tu bersepah imran punye haiwan2..... ;)

Monday, June 21, 2010

Al kisahnyeeeee...


Tersebut la kisah pada mase dahulu si wanita seperti di dalam bulatan dan si lelaki seperti di dalam bulatan hanyela kawan sekolah yang bese..... mereka berkawan - kawan seperti orang lain, bergurau senda.... selepas sekolah masing2 dengan urusan masing2.... berkontek dengan menggunekan fb seperti bese... (atau ade medium lain??? heheheh...)
12 tahun kemudian.... JENG JENG JENG...
si wanita dan si lelaki telah meisytiharkan bahawa mereka berdua telah menjadi kapel yang rasmi.... setelah mewar - warkan kepada kengkawan mereka yang lain maka terkejut beruk dan badak la mereka termasuk orang yang tengah menaip nie....
ape2 pun ikutila kisah mereka yang akan datang, memintaklah kad dihulur dan nasik minyak bakal dimakan.... hehehehh...
Tahniahla ye ZIMA SHAHRIZA DAN AZMAN, semoga jodoh kalian berpanjangan... AMIINNN...

Tuesday, June 15, 2010

Bebudak 3 tahun

comel tak bebudak kat bawah nie.... sorang anak buah aku, nina yang pakai baju purple tu pastu yang sorang lagi tu zahirah, anak kepada akak sepupu aku.... bile due2 dah berjumpe ape lagi berkawan - kawan la diorang... heheheh..... mase nie time kenduri..... di mana ade nina, di situ ade zahirah, begitulah sebaliknye..... ;)


yang nina nie tak abih2 denagn peacenye... heheheh....

Tahniah Zam dan isteri (x-napier)

dari sumber - sumber yang boleh dipercayai... hhehehe..... zam, kawan kitorang mase kat kuantan dulu dah selamat melangsungkan perkahwinan dengan seorang gadis dari klang.... disebabkan kitorang dah lame tak berhubung maka aku tak dapatlah jemputan dari die.... minggu lepas kat umah pihak pompuan n minggu nie kat umah pihak lelaki...

ape - ape pun, aku sebagai x- napier nak ucapkan :-

"SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA ZAM DAN ISTERI, SEMOGA BERBAHAGIA HINGGA KE AKHIR HAYAT..... ;)"

Monday, June 14, 2010

Hait!!!

hahahahaha, pakai baju jepun ke anak bujang aku nie??? heheheheh.... baju ni makcik aku ateh yang bawak dari umah... sebenarnye anak bongsu ateh, daniel yang punye, mase kecik2 dolu.... tetibe lak malam ari sabtu ari tu ateh bawak... saje je nak suh imran pakai sebab ramai yang kate imran ni macam muke jepun/ korea... orang yang kate ye bukan aku yang kate... heheheh.... ni la hasilnyee... imran lak mase lepas pakai baju tu terus jalan cam orang bersumo... heheheh.... kelakar betul... ;)

ape yang imran pakai ni??

terstunned lagi tu... heheheh...


tak gerak - gerak... heheheh...

atuk tengah lipatkan lengan baju die...

cam nak terbang la pulak... heheheh...
sampai terbatuk - batuk... ;)


Friday, June 11, 2010

sakit pinggang wooo...

ari selase atau ari rabu pagi tu memang bersiap - siap nak pegi keje... mase nak dukung imran nak letak imran kat pinggang, tetibe je aduuuhhh sakitnye pinggang aku, tak boleh nak gerak dah... jalan pun kene tegak je... memang sakit giler... aku cakap ngan suami, suami kate tahan dulu nanti lepas keje kene pegi klinik....

kat tempat keje ish sakit lak ai.... aku dah tak tahan dah.... kul 1130am mintak izin nak kuar opis jap pastu nak pegi klinik.. takut la pulak kalau terslip je.... nasib baik klinik dekat je jalan kaki pegi opis.... doktor kate teruk tak, aku cakap rase sakit tu ade tapi boleh jalan lagi... doktor suh aku banyak2 berehat pastu die bagi ubat tahan sakit....

mase nak rukuk memang sakit, tak dapek nak rukuk lebih2.... waaaaaaa sakitnyeeee...

Monday, June 7, 2010

Selamat bertunang Naya n Khairiz.. ;)

majlis bertunang nie buat same day dengan majlis kawin fazriq.. 06.06.2008... eh tu majlis nikah aku dolu2.. heheh..... 2 tahun kemudian... 06.06.2010.... nak taknak kitorang kene pegi yang majlis kawin dulu... ape - apepun TAHNIAH la kepada pasangan naya dan khairiz di atas pertunangan nie.... majlis kawinnye dijangka pada bulan 11 nanti... haaaaaa yang tu kitorang dpt pegi.... ;)

Selamat Pengantin Baru Fazriq n Baiti ;)

3 ari 3 malam beb!! hhhehehe.... sepupu aku nie lelaki.... Alhamdullilah sumenyeee berjalan dengan lancar dan amat meriah.... ;)

ari pertama : kenduri doa selamat

ari kedua : nikah + bersanding belah pompuan

ari ketiga : bersanding belah lelaki

aku pun sebok nak amik gmbr ngan baiti
haaaaa bisik ape tu??



pengantin yang tak bape nak baru.... heheheh...


belah perempuan di Kompleks Taman Seni Islam, Shah Alam...

spec itam tu hantaran... kene buli la tu.... heheheh....


senyum lebar camni tau imran... ;)

ape??

apo kono tu kakak??

sesi amanat dan bagi nasihat... sedih wwoooo time nie...


SEMOGA BERBAHAGIA HINGGA AKHIR HAYAT..
SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT PASANGAN
MOHD ROSE FAZRIQ BIN ROSELIM
DAN
NUR BAITI BINTI MOHD YUSOF
kalau nak tgk gmbr lagi, singgah la ke facebook aku... BERATUS - RATUS GAMBAR!!! ;)

2 tahun sudah....

dah 2 tahun dah ghupenye perkahwinan aku dengan suami... tarikh 6.6.2008 tarikh nikah aku... imran pun dah setahun.... bile nak tambah lagi, itu kuasa Allah S.W.T... ;)

Thanx abg utk segalenye dan bersabar melayan karenah seorang wanita yang bernama Rus Inda Binti Rus Din... ;)

SAYANG ABG SGT2!!! ;)

Tuesday, June 1, 2010

Budak jatuh katil...

bende ni jadi mase ari sabtu... mase pegi umah mak aku.... letak imran lam bilik... bagi imran minum susu, abah die temankan.... aku kat hall tengah bace paper... tetibe aku dengar bunyi jatuh, pastu ade sore nangis.. aku pun ape lagi, makcik aku kat dapo pun terus pegi bilik... suami aku terus dukung imran.... alahai anak mama... ghupenye suami tertido, ingatkan imran tido sekali ghupenye imran tak tido n merayau nak amik toys dekat almari tepi katil.... ciannyeeee anak mama... suami pun letih pagi tu keje, pastu balik keje terus pegi umah orang kawin pulak... sian suami..

aku tengok kening imran dah bengkak sket, terus amik tuala n letak ais dalam tuala... terus tenyeh2 kat tempat bengkak tu.... biar surut sket bengkak tu... ish sian betul imran.... dah la semalamnye tu jatuh kat umah kawin mase main2 ngan budak2 kat sane... betul2 landing kat atas tikar buluh.. tu yang ade tande bergaris tu... imran nie kulitnye nipis n agak putih... lagi la nampak... heheheh.... aku memang risau la takut jadi ape2.... aku pun tunggu dalam 2 ari, kalau imran cam melepet ataupun tak aktif ataupun taknak minum susu, aku kene terus bawak pegi spital.... so far Alhamdullilah takde ape2 imran seperti bese dengan karenah die.... ;)





imran dah tak sakit dah mama.... heheheh...
lain kali imran akan berhati - hati ek mama..... (iyola tu imran)