Lemah???

Dalam ape jua keadaan sekalipun….Kalau aku rase diri aku ni tak sihat ke atau ade masalah ke, sedaya upaya aku takkan tunjuk kat orang…. Sebab ape aku taknak tunjuk, sebab aku taknak orang terlampau kasihan dan simpati dengan aku….. kalau aku ade masalah aku akan berusaha untuk overcome problem tu… bukan nak tunjuk hebat, just taknak menyusahkan orang….. kalau aku betul2 tak sihat baru aku duduk kat umah…. Lagi taknak menyusahkan orang….


Kengkadang aku tengok pe’el orang di sekitar aku ni buat aku sentiasa mendapat teladan dan pengajaran…. Yang terlampau raih simpati pun ade tapi tak berusaha untuk mengurangkan ape yang die rase tu…. Aku tengok pun rase cam alahai…. Kenape la nak menunjuk nunjuk terlampau lemah sangat…. Kalau ikutkan aku pun lemah jugak kengkadang tapi sendiri rase sendiri simpan la weh…. Penat la dengan orang camni…. Memang aku tak rase ape yang mereka2 ni rase tapi entahlah…. Just ingat, Allah S.W.T akan kurniakan sesuatu yang istimewa untuk kita walaupun keadaan yang susah ataupun senang….. kene ingat mesti ade hikmahnya… jangan terlalu menyerah dengan keadaan dan jangan berputus asa…. kene sentiasa berusaha... Itu yang aku pegang selama ini….

Dalam dunia ni macam2 ragam manusia, so kite terima je la kan… nak buat cemane…. Cume luahan hati aku je… Sekian, terima kasih... ;)