bengkak - bengkak dan gatal - gatal lagi....

ni first time imran kene gatal2 mase tu imran bape bulan ek... hhhmmmm.... dalam 9 bulan.... tengokla gambar kat bawah ni, ish bengkak sane bengkak sini... ingatkan pasal ulat bulu.... ghupenye.... kene sembur dek jembalang.... kite memang kene beringat kalau pegi mane2 tapi rezeki imran pulak nak kene..... mase ni memang kesian kat die... pakai pampers je memanjang... pastu gatal2 pulak tu.... kalau diingatkan balik memang kesian giler kat imran.... bile dah berubat sume tu baru la oke....

imran dalam 9 bulan lebih.....


yang ni pulak baru2 nie.... memule ade 2 tande yang aku perasan sebelum jadinye bende ni.... first tu mate belah kiri imran cam bengkak... sepet je, tapi sebelah mate je la..... aku ingat kan kot cuace panas ke pastu imran kurang minum air putih/ air kosong... pas bengkak tu hilang aku pun ignore je, mase ni abah aku kat spital lagi.... kire kami still lagi berulang alik hospital tengok abah aku...... balik pun sampai abih waktu melawat, pukul 730pm tu....

kali kedua nampak cam ade kesan kene gigit kat pipi kiri, pastu tetibe je bengkak, besar gak bintat die penuh la pipi tu.... bile mak aku nampak je camtu, die dah agak dah mesti bende tu.... mak aku mintak bawak jumpe ustaz ke tgk cemane.....


ni muke imran mase aku bawak pegi klinik, bengkak ngan bintat2 dekat ketiak, pelipat tangan, leher, muke sume.... tgkla matenye bengkak giler, cepet je mate..... hehehehe.... pagi tu terus mintak permission bos nak bawak imran pegi klinik..... jumpe doktor, kate allegic tapi tak kate allegic ape.... maybe kene gigit ke ape, abuk ke pemakanan ke..... dapat ubat sapu ngan ubat selsema sebab imran ade selsema sket.... nasib baik die tak meragam mase kat klinik tu... ikut je kate aku..... gud boy... hehehe... at that time laaa.... ;)

petang tu jugak rasenye pegi pusat perubatan islam kat sikamat.... ustaz tu kate imran kene gigit dek bende tu, kalau korang tgk kat kening belah kanan ade tande gigitan kan, bende tu la gigit kat situ..... ustaz tu bagi air dan mintak imran minum n sapu kat muka sket.....


gambar kat atas ni pulak malam keesokannye... gatal2 dah takde, just mate je cam bengkak lagi.... hilangla muke keimranan tu kejap.... nampak lain sket la muke die..... hehehehe.... tapi hari ni tgk muke dah kembali kepade muke keimranan.... hehehehe...... yeay!! Alhamdulillah.... hope lepas ni tak jadi la kejadian tu lagi.....